×

×
background image

משך הניתוח - בין שעה לשעתיים
מחיר- 14,000 עד 19,000 ש״ח
זמן החלמה - כעשרה ימים
תוצאות - עשרות שנים

יתאימו להליך נשים בריאות ויציבות בדעתן, בעלות חזה קטן או בינוני המעוניינות בהגדלת החזה.

שיטות להגדלת חזה

משך הניתוח - בין שעה לשעתיים
מחיר- 14,000 עד 19,000 ש״ח
זמן החלמה - כעשרה ימים
תוצאות - עשרות שנים

יתאימו להליך נשים בריאות ויציבות בדעתן, בעלות חזה קטן או בינוני המעוניינות בהגדלת החזה.

הגדלת חזה היא מהתהליכים היותר מבוקשים בענף הכירורגיה הפלסטית, וככזה, מנסים בכל רגע נתון להמציא את הגלגל ולהביא חידושים הן בגזרת השתלים והן ע״י שיטות וטכניקות חדשניות להחדרת השתלים.

ישנם חומרים חדשים לשתלים, לצורות, לגדלים וטכניקות שונות לביצוע הניתוח. המטופלות יכולות לבחור בין תמיסת מי מלח, סיליקון ג׳ל אנטומי, עגול בעל פרופיל גבוה, נמוך ומה לא. ישנן שיטות שונות להחדרת השתלים מסביב לרקמות החזה. למרות שהשיטות הן שונות, ישנם איפיונים כלליים שגורמים לתהליכים להיות בטוחים יותר עם תוצאות מדויקות יותר מאשר בעבר. פגישת הייעוץ עם המנתח הפלסטי תעזור לכן להחליט איזה שיטה היא הטובה ביותר עבורכן.


הגדלת חזה בקפל השד

החדרת השתלים בקפל השד היא השיטה הנפוצה ביותר להגדלת חזה. מחדירים את השתלים בקפל בו השד מתחבר עם דפנות בית החזה. שיטה זו נחשבת לאידיאלית כאשר יש צורך בחתך גדול או כאשר העטרה קטנה מידי. טכניקה זו מאפשרת למנתח הפלסטי למקם באופן מושלם את השתלים.

אחד מהיתרונות הגדולים של ניתוח הגדלת חזה בקפל השד הוא שהשפעתו קטנה ביותר על ייצור החלב שכן רקמת הבלוטה והעצבים אינם נראים ואינם נפגעים. מכל מקום, במידה והשתל מונח בחלק העליון של שריר החזה, אפשר להפעיל לחץ על המוליכים והבלוטות מה שעלול להפחית את ייצור החלב במשך זמן ההנקה.

יתרונות נוספים - ניתן לעבור בקלות יחסית ניתוח להחלפת שתלים או לבצע סקירת מערכות (כזו שמבוצעת למשל בהתכווצות קפסולרית). יתרון נוסף להחדרת השתלים דרך קפל השד הוא בניתוח נוסף (והצלקות שנלוות אליו) כאשר צריך לשלוף את השתלים כתוצאה מסיבוך לא צפוי. כשהחדרת השתלים בוצעה דרך חתך בכפל השד, לא מתווספת צלקת נוספת לניתוח (חותכים שוב באותו המקום בדיוק). בכל אופן הצלקת שנותרת לאחר הניתוח ממוקמת באזור לא בולט.

חסרונות - אם גודל השתלים ״אינו מספיק״ והמנותחת רוצה להגדיל עוד יותר את החזה, החתך בקפל השד יהיה נמוך בהרבה מהחתך המקורי. שימוש בשתלי סיליקון גדולים יותר, עלולים לגרום לכך שהצלקת מהניתוח הראשון תעלה ותופיע על החזה. אם השתלים ״גדולים מידי״ או אם מעוניינים להסיר את השתלים לצמיתות, הצלקת תראה במלואה.


הגדלת חזה דרך בית השחי

בהגדלת חזה דרך בית השחי מבוצע החתך באזור החיצוני – הקיצוני העליון של השד, קרוב לחיבור של הזרוע עם בית השחי, במטרה להקטין למינימום את הצלקות שעשויות לבלוט לעין, החתך הוא כמעט ואינו מורגש, גם כשמרימים את הזרוע.

מחדירים את השתלים דרך חתך בבית השחי לעיתים בעזרת אנדוסקופ עם מצלמה, שעוזרת למנתח הפלסטי למקם את השתלים בדיוק רב. מכל מקום, בגלל המרחק של החתך ביחס למיקום השתל, קיימת אפשרות כי הנחת השתלים תהיה מעט אי סימטרית. בטכניקה זו בדרך כלל השתלים מונחים מתחת לשריר, אי לכך קטן הסיכון שהוא ישפיע על ייצור החלב. אחד מהסיכונים שכרוכים בהגדלת חזה דרך בית השחי הוא איבוד התחושה באזור שמסביב לעטרה.  

יתרונות - כאשר הצלקת איננה מגלידה ומבריאה היטב לא ניתן יהיה לשייכה לניתוח.

חסרונות - הניתוחים מסובכים יותר כאשר הם מבוצעים דרך בית השחי במצבים בהם תוצאות הניתוח מצריכות ניתוח מתקן.


הגדלת חזה דרך הטבור

בשיטה זו מחדירים שתלים דרך חתך בטבור ומשם הם מובלים עד למיקומם הסופי. למרות ששיטה זו אינה משאירה צלקות נראות לעין בחזה, זוהי טכניקה פחות נפוצה בגלל שהיא קשה מאוד לביצוע (שתלים מג׳ל או מסיליקון למשל, אינם יכולים לעבור דרך החתכים בטבור).

הגדלת חזה דרך הטבור אינה פוגמת בתפקוד הבלוטות ובתגובות העצביות, ולכן אין כמעט השפעה על כושר ייצור החלב. בדומה לשאר השיטות, הנחת שתל מעל לשריר החזה פירושה שחיקה גדולה יותר של השתל מאשר הוא היה ממוקם מתחת לשריר. הגדלת חזה דרך הטבור, מצריכה שימוש במצלמת עזר.  

יתרונות - מאחר והחתך בטבור מינימלי (קטן הרבה יותר מבכל טכניקה אחרת), זמן ההחלמה מהניתוח מתקצר משמעותית וגם כמעט ולא מרגישים בכאבים שכן הרקמות בקושי מושפעות מההליך.

חסרונות - לעיתים נדירות נשארים סימנים כתוצאה משימוש במכשור (אנדוסקופ) שהוביל את השתלים דרך הטבור לאזור החזה. הסימנים נראים בבירור על הבטן ומקבלים צורה של האות V באנגלית. נטכניקה כמעט ולא מבוצעת בישראל ולכן קשה למצוא מנתח מנוסה שיבצע את ההליך עבורך.

שיטות להגדלת חזה  


הגדלת חזה דרך העטרה

בניתוח להגדלת חזה דרך העטרה מבצעים חתך לאורך הגבול וסף העטרה שמסביב לפטמה, ודרכו מחדירים את השתל. בשיטה זו ניתן להסתיר את הצלקות מהניתוח. החתך בעטרה עוזר למנתח לכוון וליישר במדויק את השתלים בחזה. לעיתים, הנחת השתלים הופכת להיות משימה קשה שכן אורך החתך הוא מינימלי.

הגדלת חזה מסביב לעטרה ״מסכנת״ את כושר ייצור החלב שכן החיתוך מבוצע בסמיכות למוליכי החלב והעצבים שמסתיימים בפטמה. הסיכון גדל כאשר השתל מונח מעל השריר ולוחץ על רקמת הבלוטה.  

יתרונות - ברוב המקרים חייבים לבצע חתך בעטרה כאשר מרימים חזה נפול ולכן אם את צריכה לעבור ניתוח משולב של הרמה והגדלה אין צורך בחתכים אחרים או נוספים.

חסרונות - כאשר מחדירים את השתל מתחת לשריר (מלא או חלקי) ומבצעים חתך דרך העטרה, השרירים ורקמות החיבור חייבים להיות מופרדים ולכן הכאבים ואי הנוחות שנגרמת לאחר ההליך גדלה ביחס לשיטות האחרות.

הערות חשובות!

התוכן שמוצג לעיל נלקח מתוך מספר מאמרים שנכתבו ע״י ד״ר רנדי שרמן - חבר המועצה האמריקאית לכירורגיה פלסטית וד״ר דארן לואיס חבר בהתאחדות הבריטית של המנתחים הפלסטיים האסתטיים. שימי לב, כשאת מתכננת את החזה החדש שלך ומתלבטת בכמה תגדילי חשוב מאוד להקשיב לעצת המנתח, שתל גדול מידי עשוי לגרום לבעיות בעתיד לעומתו, שתל קטן יגרום למפח נפש ואולי לניתוח חוזר.

הערות חשובות!

התוכן שמוצג לעיל נלקח מתוך מספר מאמרים שנכתבו ע״י ד״ר רנדי שרמן - חבר המועצה האמריקאית לכירורגיה פלסטית וד״ר דארן לואיס חבר בהתאחדות הבריטית של המנתחים הפלסטיים האסתטיים. שימי לב, כשאת מתכננת את החזה החדש שלך ומתלבטת בכמה תגדילי חשוב מאוד להקשיב לעצת המנתח, שתל גדול מידי עשוי לגרום לבעיות בעתיד לעומתו, שתל קטן יגרום למפח נפש ואולי לניתוח חוזר.


מידע נוסף

המאמר ״טכניקות להגדלת חזה״ תורגם, נערך ונבדק ע״י אהרון סגיסמאן, אורי לנדסברג ואורלי לביא בכפוף לתנאי השימוש בפורטל עדכון אחרון: 31/12/2022

pointer arrow

הגשמת החלום מתחילה כאן!