×

×
background image

משך ההליך - עד 40 דקות
כמה טיפולים - לרוב אחד ובסיליקון סדרה
זמן החלמה - מספר שעות
תוצאות - לטווח בינוני / קבועות

יתאימו להליך נשים וגברים להם קמטים באזור הפנים באזורים- צידי האף, מעל השפה העליונה, מסביב לפה, מתחת לעיניים וגם לעיצוב עצמות לחיים ושפתיים.

חומרי מילוי לקמטים

משך ההליך - עד 40 דקות
כמה טיפולים - לרוב אחד ובסיליקון סדרה
זמן החלמה - מספר שעות
תוצאות - לטווח בינוני / קבועות

יתאימו להליך נשים וגברים להם קמטים באזור הפנים באזורים- צידי האף, מעל השפה העליונה, מסביב לפה, מתחת לעיניים וגם לעיצוב עצמות לחיים ושפתיים.

פעילות גופנית מתמדת ותזונה נכונה ומאוזנת שומרים על גוף בריא עם מראה נאה, אולם, הזדקנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים וגורם הגיל משתקף בפנים היטב! חומרי מילוי לקמטים הם הפתרון הבולט להעלמת הקמטים ולמראה נקי ואסתטי. כדי להילחם בתופעת הקמטים משתמשים בחומרי מילוי אסתטיים שמטפלים באיבוד הנפח התת עורי שנגרם ממספר סיבות בהן תאי עור שמתחלקים לאט יותר, והשכבה הפנימית הקרויה דרמיס, מתחילה להיות דקה יותר.

רשת האלסטין (פרוטאין המאפשר את מתיחת העור) וסיבי הקולגן (מבנה הפרוטאין החשוב ביותר בעור) ששומרים על השכבה העליונה נחלשים ומתדלדלים וגורמים לשקעים בעור העליון. עם ההזדקנות, העור מאבד גם מגמישותו ויכולתו לשמור על הלחות פוחתת, הבלוטות המשמרות הופכות לפחות פעילות והעור נרפא לאט יותר, כל הגורמים הללו תורמים להתפתחות של קמטים בעור.


סוגי חומרי מילוי לקמטים

חומרי מילוי לקמטים נחלקים לשתי קבוצות עקריות, חומרי מילוי נספגים וזמניים וחומרי מילוי ארוכי טווח קבועים שאינם נספגים ונותרים לצמיתות בפנים. ישנם מספר רב של חומרי מילוי לקמטים וכאן המקום לציין כי עדיף שימוש בחומרי מילוי נספגים בגוף המשפיעים לפרקי זמן קצרים יותר אולם נחשבים לבטיחותיים על פני חומרי מילוי קבועים שעלולים לגרום לסיבוכים קשים. המוצרים הזמניים יכולים להיות תרכובת של חומרים מחומצה היאלורונית כמו ג׳ובידרם אולטרה, טאוסיאל, סטילאג׳ או רסטילן. החומרים הקבועים הם סיליקון רפואי למשל.

השימוש העיקרי של חומרי המילוי נועד בעיקר לקמטים אסתטיים בפנים כמו קמטי דאגה במצח, שבילים היקפיים שמכונים “רגלי תרנגול”, קווים סביב הפה, קמטים בשפה העליונה, קמטי חיוך ועוד. חומרי מילוי לקמטים נמצאים בשימוש גם לטיפול במבנה השפתיים: בהוספת נפח, הגדרת תחום השפתיים, הגדרת תחום הפה, בסימטריה של השפתיים. משתמשים גם בחומרי מילוי בעיצוב הפנים להגדלת הלחיים, הסנטר וההיקפים.


איפיון חומרי המילוי

ישנם סוגים שונים של חומרי מילוי לקמטים שמותאמים באופן אישי עבור כל מטופל גם בהתאם לסוג ועובי העור, מחירו של חומר המילוי ועוד. סוג החומר מותאם גם לסוג הקמטים אליהם הוא מוזרק, לקמטים דינאמיים למשל נהוג להזריק בוטולינום (שמות מסחריים אחרים הם דיספורט שמיוצר באירופה ומאוד פופולארי בישראל וגם קסיאומין שמיוצר בגרמניה) שהוא אינו חומר מילוי. החומר הוא פרוטאין של רעלים המופק מבקטריית קלוסטרידיום בוטולינום המוזרק בכמויות קטנות לגוף משתק את השרירים וגורם להחלקת הקמטים באזורים שונים בפנים ובצוואר. בוטולינום יעיל למשך 3 עד 6 חודשים וחוזר חלילה.

בקמטי הבעה סטטיים ובמצבים של אובדן נפח מזריקים את חומרי המילוי. כאן יש לתת דגש על הבטיחות – ביו-קומפטיבלי, שאינו נדחה על ידי המערכת החיסונית, שנספג בגוף תוך בקרת זמן, מתכלה בגוף ואין צורך בבדיקות מיקדמיות של אלרגיות (תכונות של חומצה היאלורונית). איפיון נוסף הוא כמה זמן מחזיק מעמד חומר המילוי – הממוצע של הזמן בו פועלת חומצה היאלורונית הוא כשנה. חומרים עם קישורים מוצלבים יכולים ״להחזיק בפנים״ כשמונה עשרה חודשים (Voluma, Juvedrm), אם חומר המילוי הוא סיליקון למשל, אפקט הטיפול הוא לצמיתות אולם ההמלצה היא להימנע מלהזריק סיליקון בשל תופעות לוואי חמורות.


חומרי מילוי מקובלים

  • הידרו-אוקסיפטיט קלסיק רדיאס עם מנגנון לתיקון אשר מבוסס על גירוי רקמת החיבור עם זריקות הרדיאס על בסיס העגינה. משתמשים בו בצורה יעילה לתיקון פגמים של קמטים מהאף לקצה הפה על ידי הזרקה עמוקה לדרמיס.
  • חומצה פולילקטית Sculptra מבוססת על גירוי קולגן וסינתזה של רקמות חיבור אחרות. מניחים את חומר המילוי בשכבות כמו במילוי דרמיס עמוק וברקמה התת עורית והשימוש בו הוא בעיקר לתיקון מצבים של נפח יותר מאשר תיקון הקמט בלבד.
  • חומצה היאלורונית אורגנית נאוביה - חומר מילוי מתקדם המשווק באמצעות חברת אינובה בריאות פתרונות אסתטיים בע״מ. בשונה מחומצה היאלורונית מהדור הראשון המופקת מחיידקים סטרפטוקוקיים, חומצה היאלורונית אורגנית נאוביה מהדור השני, מסונתזת מחיידקים פרוביוטיים טובים שנמצאים בגוף. החומר האיכותי והמתקדם Neauvia מגיע בסמיכות ובצמיגות שאין דומה לה בעולם (למעט חומר מילוי אחד) והיא נחשבת היום למרצדס של חומרי המילוי.
  • הטרי פוספט קלסיק Atlean מייצר רמה של תיקון מיידי ובנוסף, העיכול של החומר גורם לתגובה דלקתית המיטיבה עם ייצור הקולגן החדש.
  • קולגן שנמצא בשימוש למעלה מ- 25 שנים משמש כרקמת מילוי להחלקת קווים מסביב לפה ולהגדלת השפתיים ולמחיקת צלקות אקנה. זריקת קולגן טובה לתקופה של כשנה ולפני שמזריקים את הפרוטאין הנ”ל יש לערוך תחילה בדיקות עור מסוימות כדי להבטיח שלא קיימת אלרגיה לחומר!
  • שינוע של שומן גוף למילוי קמטים, בטיפול זה מסלקים את השומן ממקום אחד בגוף ומשתמשים בו למילוי וואקום או חלל שנוצר מהקמטים, באופן כללי, השומן נשאב מהישבן, הירכיים או הבטן ומוזרק לפנים באמצעות קנולה מיוחדת (צינורית), בגלל שמשתמשים בשומן של המטופל לא קיימת אפשרות של תגובות אלרגיות.
  • מילוי רקמות בחומצה היאלורונית הנחשבת לפופולארית והמובילה בעולם ובישראל. כעיקרון זהו ג׳ל העשוי מעור אנושי. בניגוד לתהליכים אחרים אשר ממלאים את החורים שנוצרו עקב הקמטים, חומצה היאלורונית מאפשרת לתאים בעור “לצוף” והיא מתאימה במיוחד לכפלי עור גדולים ומחזיקה מעמד כשנה ללא תקריות אלרגיות.
  • הזרקת סיליקון רפואי טהור בשיטה בטוחה יחסית המכונה מיקרו דרופלט היעילה לצמיתות אולם דורשת מומחיות רבה של מבצע הפעולה. מבוצעת בסדרת טיפולים ולא אחד כמו שחומרי מילוי קמטים אחרים - היום כמעט ולא מבצעים הזרקת סיליקון, ראו הוזהרתם!
  • בלוטרו Belotero הוא חומר מילוי שמבוסס חומצה היאלורונית וגליצרול, העשוי מרכיבים מייצרי נפח ולחות הנמצאים באופן טבעי בעור. סדרת מוצרי בלוטרו כוללת את בלוטרו הידרו, בלוטרו סופט ובאלנס, בלוטרו ווליום ואת בלוטרו אינטנס שמתאים לקמטים עמוקים ועיבוי שפתיים.
  • הילפורם Hylaform המהווה תחליף יעיל לקולגן, נועד למלא קמטים ללא צורך בבדיקת אלרגיה.

חומרי מילוי לקמטים  


סיכונים בהזרקה

מדובר בסיכונים מינימאליים לאחר ההזרקה ובעיקר תגובות דלקתיות מקומיות (אדמימות, בצקת, אַדְמֶנֶת) המלוות בגירויים או כאב עם הפעלת לחץ, שהם תופעות טבעיות וזמניות. תיתכן גם הופעת גושים קטנים בנקודת ההזרקה אשר נמנעת על ידי עיסוי במשך מספר ימים עד להיעלמות מוחלטת.

התוצאות באופן מעשי הן טובות אצל הרוב המכריע של המטופלים, כאשר משתמשים במגוון חומרי המילוי לצרכים המיוחדים של כל אחד ומקנים מראה טבעי לגמרי יחד עם הרמוניה של הפנים שהיא אף חשובה יותר במראה הכללי הוויזואלי ובמאזן הממוצע של הגיל. כאשר מזריקים חומרי מילוי לקמטים קבועים כמו סיליקון הרי שתופעות הלוואי עלולות להיות חמורות הרבה יותר ויש להיוועץ עם הרופא ולשקול את הטיפול בכובד ראש.

הערות חשובות

המידע לעיל נלקח מתוך מספר סקירות שפרסמו הדרמטולוגים (רופאי עור) ליאן מאק וג׳פרי ויינברגר - רופאים מומחים שחברים באיגוד הדרמטולוגים האמריקאי. לבחירת חומר המילוי יש קשר ישיר להצלחת הטיפול, בחירה לא נכונה, תפגע בתוצאה שתתקבל ולכן חשוב שהרופא יחזיק מגוון של חומרים, ולא ״ימליץ״ על החומר המשתלם ביותר עבורו.

הערות חשובות

המידע לעיל נלקח מתוך מספר סקירות שפרסמו הדרמטולוגים (רופאי עור) ליאן מאק וג׳פרי ויינברגר - רופאים מומחים שחברים באיגוד הדרמטולוגים האמריקאי. לבחירת חומר המילוי יש קשר ישיר להצלחת הטיפול, בחירה לא נכונה, תפגע בתוצאה שתתקבל ולכן חשוב שהרופא יחזיק מגוון של חומרים, ולא ״ימליץ״ על החומר המשתלם ביותר עבורו.


מידע נוסף

המאמר ״חומרי מילוי לקמטים״ תורגם, נערך ונבדק ע״י אהרון סגיסמאן, אורי לנדסברג ואורלי לביא בכפוף לתנאי השימוש בפורטל תאריך עדכון אחרון: 27/12/2022

pointer arrow

עושים סוף לקמטים! התחילו כאן