×

×
background image

המאמר שלפניכן נותן סקירה על רוב סוגי החזיות הנפוצות בהן חזיית פוש אפ, חזיית ספורט המתאימה גם לנשים שעברו ניתוחי חזה להחזקת אזור הניתוח, חזיות להנקה, בנדו, חזיית בלקונט, משולש ועוד.

איך לבחור חזייה?

המאמר שלפניכן נותן סקירה על רוב סוגי החזיות הנפוצות בהן חזיית פוש אפ, חזיית ספורט המתאימה גם לנשים שעברו ניתוחי חזה להחזקת אזור הניתוח, חזיות להנקה, בנדו, חזיית בלקונט, משולש ועוד.

ברור לכל כי המוֹרְפוֹלוֹגְיָה הנשית דרשה חלקי לבוש וגַּדְגֶטים של הלבשה תחתונה שיעזרו לה לעצב את הפיגורה. ההיסטוריה מראה כי חזיות ״הלכו״ עם נשים מאז ומתמיד ביחד עם הנדסה אסתטית. הצניעות, הנוחות, הפיתוי, ההגנה וסגנון החיים נותנים את אותותיהם בתפקוד החזייה.

לראשונה השתמשו במתקן התומך בחזה נשות כרתים (1700 שנים לפני הספירה). אצל בנות רומא למשל, לבישת חזייה משמעותה היא לא רק לתמוך את החזה אלא להיות גם מתורבתות בשונה מנשות הברברים שלא לבשו מאומה. בשנת 1330 קתרין דה מדיסיס, אשת המלך הנרי ה- II מצרפת, הציגה בפומבי את “המידות הרצויות” שנלחצו בעזרת מחוכים שעשויים מעצמות ליוויתן, הללו עוצבו בכדי להצר את מותניי האישה והרימו את החזה, למיותר לציין כי המתקן היה מאוד לא נוח ואף מכאיב. כך החלו 330 שנים של עינויים וייסורים לנשים שחיו עם המתקנים שלחצו בקביעות בעזרת המוטות הקשוחים של המחוכים על החזה.

בשנת 1907 החזייה הוזכרה בפעם הראשונה בירחון “Vogue”. החזייה המודרנית הראשונה הומצאה ב- 1913 על ידי מרי פלפס גקוב (בתו של רוברט פולטון ממציא הקיטור) בעיר ניו יורק. כאשר מרי קנתה שמלה למסיבת קוקטייל, היא שמה לב כי המחוך היה נראה לעין ואינו אסתטי לטעמה ואז עם שתי מטפחות ממשי וחגורה היא למעשה חנכה את החזייה המודרנית ועיצבה תחליף למחוכים ובצורה זו היא גרמה לתקופת המחוך לשקוע. בשנת 1914 היא רשמה על כך פטנט. החזייה שאתן מכירות, היא תולדה של הדרישות שהגיעו מאוחר יותר, פחות בושה, יותר פיתוי, חשיפה של חלקים בגוף וכדומה…

עד שנות ה- 30, נשים רבות השתמשו ברצועות עבות כדי לדחוק את החזה והשימוש בחזייה החל להתפשט מאותו הרגע בו החלו הנשים לחקות את כוכבות הקולנוע. הקרדיט על השימוש הפופולארי בחזייה מגיע לגין ראסל שבסרטו “הבנדיט” הוא השיק את החזייה המעוצבת של מהנדסי האווירונאוטיקה של הוורד יוז וכך למעשה הוא קידם אותה.

טיפ מנצח

אם את מתכוונת לעבור ניתוח הגדלת חזה, דעי שלאחר הניתוח תזדקקי ללפחות חזיית ספורט אחת שתחזיק את אזור הניתוח, מומלץ להתייעץ עם המנתח הפלסטי אודות הגודל הרצוי, כאן בפורטל תוכלי ליצור קשר עם כמה מהמומחים שלנו המתמחים בניתוחי חזה.

טיפ מנצח

אם את מתכוונת לעבור ניתוח הגדלת חזה, דעי שלאחר הניתוח תזדקקי ללפחות חזיית ספורט אחת שתחזיק את אזור הניתוח, מומלץ להתייעץ עם המנתח הפלסטי אודות הגודל הרצוי, כאן בפורטל תוכלי ליצור קשר עם כמה מהמומחים שלנו המתמחים בניתוחי חזה.


מבנה החזייה והתאמתה לאופי החזה

לכל החזיות יש רצועה על הכתף, גביעים, חיבור מרכזי בקו ההפרדה בין “קאפ” אחד לשני ורצועות נוספות המחוברות לחזייה הממוקמות בדרך כלל בחלק האחורי, אך הן יכולות להיות גם מלפנים. החזייה עשויה בדרך כלל מכותנה או מפלסטיק ועוזרת להרמת החזה. החזיות יכולות להיות ממלאות לשם נוחיות או להרמת צורת החזה, ישנן כיום גם כריות אחידות מג׳ל סיליקון שמקנות מראה טבעי יותר. כאשר מדברים על סוג של חזה לא מתכוונים רק אם הוא גדול או קטן שהרי קיימים עוד אפיונים שיש לקחת בחשבון כאשר משתמשים בחזייה בהם הגודל ו”צורת הנפילה”. קיימים גם שלושה סוגים של חזה והם חזה קוני, חזה עגול וחזה בצורת אגס. כדי לדעת איזה חזה יש לך, את צריכה לעמוד ללא בגדים מול הראי, להסתכל בקפדנות, לצייר על גבי נייר את צורת החזה אותו את רואה, כאשר תבדקי את הציור תדעי איזה סוג חזה יש לך.

 

חזה קוני - זוהי צורה של חזה עם בסיס רחב כאשר הקצה שלו צר (היטל פנים). באופן רגיל, לחזה יש היבט מחודד או שפיצי (היטל צד). סוג החזייה המומלץ למקרה זה הוא חזית חצי גביע עם דחיפה כלפי מעלה או חזייה לא גבוהה כל כך ומוכרת בשם 43 שמכסה כמחצית מהחזה ו”מרככת” את המראה המחודד ונותנת לו היבט יותר צעיר ויותר מוצק.

 

חזה עגול - זהו חזה עם בסיס רחב וקצה עגול (היטל פנים והיטל צד), הוא מוכר גם בשם “חצי תפוז” עקב צורתו. סוג החזייה המומלץ לחזה עגול הוא למעשה כל סוג של חזייה שיכול להתאים, כשהוא תלוי רק בגודל החזה.

 

חזה אגס - זהו סוג חזה עם בסיס צר וקצה רחב ועגול. חזה אגס שנחשב לעדין, מומלץ להשתמש עם חזייה משולשת או עם בסיס רחב יותר בצידה התחתון כדי לתת לשדיים תמיכה רחבה יותר, כמו חזיות פוש-אפ, וזאת במידה שרוצים להוסיף נפח או להקנות צורה טבעית וגם אם רק מעוניינים להדגיש את צורת החזה. חזה מסוג אגס יאבד ממוצקותו מהר יותר מהאחרים, אי לכך יש להשתמש בחזייה שתשמור עליו יציב ומורם היטב וזאת כדי למנוע נפילה ואובדן צורה.


איך לבחור חזייה?

מחקר שנערך בגרמניה על ידי יצרנית חזיות ידועה, הראה נתונים סטטיסטיים שמצביעים כי 80% מכלל הנשים משתמשות בחזיות שאינן מתאימות להן (מידה שגויה)! בנוסף פורסם כי במהלך חיי האישה היא עלולה להשתמש בשש מידות שונות בחזייה (גם אם היא לא עברה הגדלת חזה) וזאת בהתאם לשינויים ההורמונאליים, תקופת ההנקה ועליה או ירידה במשקל. אלו הן בשורות לא מרנינות כיוון ששימוש במידה שאינה נכונה, אינה מעניקה את התמיכה הראויה לחזה ואף גורמת לאישה להיראות שמנה. מידת החזייה משתנה בהתאם לתנודות המשקל, ההיריון, שינוי צורה, בהתאם לגלולות נגד היריון או סוג של תרופות שמכילות הורמונים ומסיבות שונות אחרות.

כדי לבחור חזייה כדאי לנסות אותה בחנות, חשוב להרגיש ולראות איך החזייה מתאימה, רצוי לנסות מספר מידות ודוגמאות בכדי לחוש בהבדלים. החזייה צריכה לתמוך, להדגיש ולתקן את צורת החזה למראה טבעי וכדי להגיע למטרה זו יש להתאים את החזייה באופן מלא לחזה. החלק הקדמי והאחורי של החזייה צריכים להיות בקו ישר, עליה של החזייה בגב מראה שהחזייה גדולה מידי. הגומי, הטבעות או הרצועות אינן צריכות לפגוע בעור. אם הן לוחצות, קרוב לוודאי שיש צורך במידה גדולה יותר. היקף החזייה צריך להיות הדוק אך נוח ללבישה, והגומי התחתון עם הקאפ הם אלו שמחזיקים את משקל החזה, הרצועות לא.

אם החזייה תגרום לחלק מהחזה לצאת, החזייה כנראה קטנה מידי. על החזייה להרים את החזה אך אין צורך שהחזה יצא מהקאפ. החזייה צריכה להיות בגובה שווה מלפנים ומאחור. בדרך כלל הרצועות שעל הכתפיים צריכות ליישר קו עם הפטמות, מה שנותן הרמה מרבית. החזה צריך להיות בערך בגובה אמצע הזרוע בין הכתף למרפק. יש להרגיש נינוחה עם החזייה, במידה ואת מרגישה לחץ או ריפיון, דעי שמידת החזייה אינה נכונה או סוג החזייה אינו מתאים לסוג החזה שלך.

אם את עוסקת בספורט יש לשמר את החזה במצב יציב, כדי למנוע את נפילתו ולכן יש להשתמש בחזייה ספורטיבית. האם להשתמש בחוטי ברזל או בלי חוטי ברזל? חזיות עם תמיכה ממתכת הן אידיאליות לחזה בינוני או גדול. חזיות אלו עוזרות להרים את החזה, לתת לו צורה שתעזור להבליט אותו ולהרגשה טובה יותר. הטעות המרכזית אצל נשים שרוכשות את החזיות היא שהן בוחרות חזיות קטנות יותר או גדולות יותר מאשר צריך להיות. חזייה עם קאפ קטן למשל עלולה לגרום לבעיות במחזוריות הדם ובעוד חזיות עם מידה גדולה יותר גורמת לחזה שלא יהיה נתמך כראוי וכך לאבד מצורתו.

איך לבחור חזייה?  


סוגי חזיות עיקריות

ישנן סוגים רבים של חזיות ולכל אחת מהן מאפיינים ותפקודים משלה. להלן הסוגים העיקריים של חזיות:

  1. פוש-אפ – חזייה עם טבעות, מורכבת, עשויה עם כריות פנימיות וגזרה מרכזית בבסיס.
  2. קאפ רך – זוהי חזייה מורכבת ועבה באופן יחסי ואשר אינה בעלת גזרה במרכז הקאפ. היא צרה, עגולה ומגדילה את נפח החזה, בחלק הפנימי של הקאפ היא עשויה ממרקם יותר רך ובגלל שאין לה גזרה היא אינה גורמת לאי נוחות או לגירוי.
  3. חזייה עם טבעת – לחזייה יש טבעת אך ללא מילוי שמרים את החזה מבלי להגדיל את הנפח.
  4. חזייה ללא טבעת – בסיס של חזייה שתפקידו היחיד הוא להכיל את החזה, ללא מתיחה או הרמה וללא שינוי הצורה.
  5. עם בסיס – החזייה עם בסיס היא בעלת שני הקאפ מאוחדים על ידי משולש מאותו חומר שמכיל את כל ההיקף. חזיית בסיס מתאימה במיוחד לנשים עם חזה גדול, שכן היא מונעת מהקאפ להחליק כלפי מעלה מה שיגרום לאי נוחות של החזה בבגד.
  6. חזיית ספורט - חזייה ללא טפסנים, עשויה מכותנה, גמישה עם צורות ארגונומיות(הנדסת אנוש) ומותאמת לגוף עם בד נוסף ללא הפעלת לחץ. חזיית ספורט הכרחית במיוחד לאחר ניתוח הגדלת חזה וכמובן לנשים שעושות ספורט.
  7. משולש – חזייה עם משולשים קבועים עם ריפוד או בלי מילוי.
  8. חזיית הפחתה – מעוצבת עבור נשים עם חזה שופע שרוצות להפחית או לעצב את המראה. החזייה מגיעה עם רצועות עבות, שנותנות תמיכה טובה יותר ללא כאב ומטרד על הכתפיים. חזיית הפחתה איננה מחליפה ניתוח הקטנת חזה שנדרש במקרים מסויימים.
  9. ללא רצועות – החזיות המורכבות ללא רצועות הן בעלות מחשוף לב, אך הן גם יכולות להיות עם רצועות חוט המוצפנות בתוך הקאפ כאשר רוצים להשתמש בכתפיות.
  10. חזייה להנקה – חזיית הנקה מקנה יתרון לנשים שנמצאות בשלב זה של האמהות, בגלל שיש לה בסיס כפול שמאפשר להסיר את הקאפ מבלי להסיר את החזייה או להתיר את התפיסה. מדובר בחזיות עם בסיס וללא טבעת.
  11. בנדו - חזייה עם חתך ישר ללא כתפיות או עם כתפיות הניתנות להסרה, חזיות אלו מתאימות במיוחד כאשר משתמשים בבגדים עם כתפיים חשופות.
  12. חזיית בלקונט – הדגם הסקסי למהדרין, בגלל שהפתח בין שני הקאפים מודגש במיוחד.
pointer arrow

הגשמת החלום מתחילה כאן!